vi får bara den här chansen

 
 
Nätterna blir inte mörka längre och även om det kanske är det säkraste vårtecknet så är det svårt att tro att det snart är sommar när det snöar utomhus. Fönstret mitt är på glänt (trots att det blir iskallt i rummet) för jag älskar ljudet av det som kallas för oväder, det är nog bara Jockes röst som kommer högre upp. Fast trots att nätterna är ljusa, trots vårregn och trots Rävdrottningens andetag på kudden brevid så är det inte bra. Jag vet inte, insikten av att inte veta hur framtiden ser ut och att inte ha någon kontroll slog mig i ansiktet. Är så jävla reaktiv, känslig, instabil. Haft palpitationer och takykardi nästan varje dag i veckan. Orkar inte med någonting mentalt - har tenta om en vecka och har så himla mycket att läsa ikapp, har bara tränat två gånger i veckan trots att det är mitt absolut bästa tidsfördriv, det är så mycket jag behöver fixa men jag vet verkligen inte hur jag ska börja. Är vaken för länge om nätterna, sover för mycket. Men maten fungerar bra, har inte mycket ångest över det (fast stressar över utebliven träning) och mitt skadebehov är lågt. Vill dö dygnet runt, men det är väl mest normalt...
 
Mina aminosyror och bars är nästan slut, så ska snart skicka iväg en beställning på tillskott. Jäävla ångest över pengar dock. Ska köpa magnesium då eftersom har insett att jag har brist för flera månader sedan, mest pga problem med domningar. Enligt wikipedia kan magnesiumbrist ge bland annat nedsatt uppmärksamhet, irritation, muskelkramper, domningar, yrsel, stress, ångest, depression, ökad svettmängd, allergiska besvär och takykardi. Allt det stämmer in på mig och jag menar, det kan ju faktiskt vara en väldigt viktig faktor i mitt mående? Kaffe och träning kan ge brist och jag har ju ökat båda de faktorerna ganska mycket det senaste året. Det är värt ett försök och jag lär återkomma med resultat!
 



Anonym

Du, var försiktig med hjärtat! Du borde kolla upp det. Det är ju mycket möjligt att din ångest/depression/mående orsakar det men om det påverkar ditt hjärta så tyder det ju på att dina psykiska besvär är allvarliga. Och var försiktig med träningen! Du vet ju säkert om det och jag vill inte verka jobbig... men snälla, ta hand om dig! Kram <3

Svar: Alltså åhh, tack för omtanken fina du!
Hjärta.
nihilisten

2015-05-23 | 19:35:15

namn
spara?

e-post


blogg


har du lärt dig att stå vid ditt ord?