i värmen står luften dödligt stilla

Jag ska ge er ett gott råd... Börja inte plugga till en tenta baserad på över 1000 sidor information (snarare än logik) två dagar innan. Jag håller fan på att gå i bitar. Har inte ens gått igenom allt och memorerat desto mindre. Lär kugga helvetet och kommer gå under om jag gör det, men alltså nu är det för sent? Plus att jag är väldigt känslig för sömnbrist och bör rimligen ge mig maximalt tre timmar pluggande till eftersom jag måste kliva upp alldeles för tidigt. Samtidigt spelar det faktiskt ingen jävla roll.
 
Nästa läsperiod ska jag "bara" plugga 100% har jag bestämt. (Fast kuggar jag denna tenta blir det ju lite mer). I princip bara juridik, och det känns väl enkelt och hyfsat kul även om det inte är så intressanta områden. Hade verkligen velat läsa statsvetenskap men den kursen kändes alldeles för tung just nu. Teoriprovet är äntligen bokat. Är jättenervös inför uppkörningen, men alltså... jag måste verkligen ta tag i det, få det ur världen.
 
Och denna vår ska jag fan ta tag i allt. (Men håll käft nu, hur många gånger har jag inte sagt det?) Förutom körkortet - typ tatuera mig och köpa något fint och bli ännu mer säker på vem jag är och resa någonstans och fatta beslut om mitt liv, vad jag ska plugga, vad jag vill jobba med, vem jag vill bli. Och ta tag i träningen och ätproblematiken. Sätta upp planer och struktur och nå progression. Fuckyeah.
 
Fast nu prokrastinerar jag bara. Har jättemycket ångest. Men alltså klockan 14:00 imorgon är tentan över och allt kommer kännas så mycket bättre även om det går åt helvete. För kuk vad denna kurs varit ett helvete (trots att den är helt sjuuuuukt intressant och verkligen det jag vill hålla på med!!!).




namn
spara?

e-post


blogg


har du lärt dig att stå vid ditt ord?