september, och jag fattar ett svårt beslut

Kamrater, även om mitt liv faktiskt är väldigt innehållslöst och även om jag nästan aldrig inte mår dåligt - så är inte allt skit och jag känner att jag borde bli bättre på att uppskatta det fina och på att tillåta mig själv må bra (för jo, en kan vara lycklig och vilja dö på samma gång). Samtidigt så kan jag inte kräva det av mig själv, jag är sjuk och jag kan inte bara "rycka upp mig" - och när jag skriver här så gör jag det mest för att jag har ett behov av att nivet... "skriva av mig". Men jag vill försöka uppmärksamma allt det andra, inte bara det som är mörkt och det som är förvirrat, typ sånt som gör mig glad och det som intresserar mig eller berör mig på andra sätt. Jag har känt mig så begränsad i mitt skrivande så länge, kan liksom inte tillåta mig själv att skriva om vissa saker och har prestationsångest och kan inte publicera saker som inte känns helt "rätt". Och egentligen är det ju så himla dumt för då får folk bara fel bild av mig och tror jag är coolare än jag är och jag får bara mer prestationsångest - så jag ska försöka släppa lite på kraven... Eh ja i alle fall, saker som är rätt så fina just nu:
 
 
✿ Det börjar bli höst! Imorse var det tio plusgrader kallt, jag och hunden tog en promenad vid havet och det var verkligen så mysigt. Bara längtar så mycket tills det är frost i gräset och träden byter färg och kvällarna är mörka!
 
 Skolan har börjat och även om jag lär förlora all pluggmotivation innan oktober så är jag himla peppad just nu! Läser en juridikkurs som kanske inte är jätteintressant men tillräckligt, och framförallt så kravlös. Det är skönt att ha något att tvingas fokusera på samtidigt som en vet att en klarar det, liksom veta vad en faktiskt har framför sig (i alla fall för ett par veckor) istället för att bara driva omkring planlöst.
 
✿ Läser två kurser bara för kul och är så peppad! En av kurserna handlar om nutrition, och det känns supervettigt just nu då jag tror och hoppas att det kommer hjälpa mig med både ÄS:en och med träningen. Så alltså, utan att titulera mig som någon expert, om någon har frågor/behöver hjälp med kost osv så får ni jättegärna skriva till mig! 
 
Har fått skatteåterbäring och har fått en slant för att jag varit hundvakt och även om det inte är jämförbart med det jag hade fått om jag inte hade varit en idiot utan hade jobbat i sommar istället så är det ju alltid fint med lite pengar! Är så mycket jag måste/behöver/vill köpa/betala just nu och har haft så mycket ångest över det - men nu känns det lite lättare.
 
✿ Har tränat mycket mindre än jag brukar de senaste veckorna, mest för att annat har kommit emellan helt enkelt, men jag har inte desto mer ångest över det? Så skönt! Inser ju också nu hur himla viktigt det är med vila och hur värdelöst det är att bara köra på. Det är evigheter sedan jag hade såhär stadig progression, har klarat några delmål och domningarna har minskat.
 
 Jag blir bara tröttare och tröttare på män. Och alltså, det är ganska skönt faktiskt. Inser liksom allt mer hur lite jag, intellektuellt, vill ha deras bekräftelse och det är en befrielse. 
 



J

Fint att läsa :)

Bara en undran - ser du dig själv som ätstörd fortfarande eller ser du dig som frisk? Och tycker du att det är triggande att läsa om nutrition, eller har du liksom kontroll över det?

Svar: Ser mig varken sjuk eller frisk - ibland är jag symptomfri och ibland har jag mer symptom, just nu är det oerhört flytande men samtidigt så utvecklas inte eventuella symptom till något destruktivt så jag är väl rätt problemfri, kan hantera det!
Och nej, det är inte triggande. Snarare känner jag tvärtom - att kunskap och evidens är oerhört nyttigt. Sen kan jag känna att vissa saker är lite jobbiga (typ begrepp som "skräpmat") men det är hanterbart. Det finns ju en risk dock, att det dyker upp diskussioner som kan bli triggande, men ja, jag jag tror att jag är så pass stabil och motiverad att jag kan hantera det också.
nihilisten

2015-09-03 | 15:58:56

namn
spara?

e-post


blogg


har du lärt dig att stå vid ditt ord?