allt det vackra det jävliga vi gör

Hej systrar. Jag har en annan blogg som mest varit ett utlopp (eh, avlopp) för min ätstörda praktik. Jag har väl gnällt lite om att jag är pretentiös och tycker att det känns jobbigt att skriva här pga känner mig på något vis begränsad. Det är såklart naivt att tro att det blir skillnad om en byter adress och speciellt om en fläker ut den här inför precis samma personer - men jag är naiv och jag vill ge det ett försök. Min tanke är inte att jag ska flytta utan att jag ska fortsätta hänga här och använda den andra bloggen för sådant jag känner att jag vill skriva om men av olika (patetiska) anledningar inte vill skriva om här...
 
Den kommer nog var mer personlig, vardaglig och kanske inte lika anonym. Som det är nu kommer det nog mest vara deprimerande, patetisk och potentiellt triggande läsning (mat-/träningsdagbok bland annat) - men min vision är att den bloggen ska bli någon form av frizon från självhatet. Den ska vara ett space för personlig utveckling och i synnerhet för lesbiskt uppvaknande samt fysisk prestation utan ätstörda tendenser. Vill kunna prata om och resonera kring mitt (dåliga) mående utan att för den skull liksom trigga eller trycka ner mig själv. Vill alltså inte censura något men det jag skriver ska på något sätt vara produktivt och stärkande. Framförallt ska den vara kravlös och den ska vara för min egen skull, jag ska skriva och publicera saker trots att jag känner att absolut ingen bryr sig och inte lägga massor av energi på att formulera mig perfekt och inte lämna allt jag skriver i utkastet.
 
 




namn
spara?

e-post


blogg


har du lärt dig att stå vid ditt ord?