min vilopuls vinner en biljakt

✿ ✖ ▲
 
Jag är hög på livet. Jag svänger alldeles för fort, har ingen kontroll, pendlar mellan högt och lågt, raseras och exalteras. Jävla berg- och dalvana. Fast jag har slutat romantisera droger; det här är inget vackert, det är dödligt och det är trasigt. Så jag ler mer äkta än på åratal, skrattar okontrollerat och är säker på att jag är fucking lycklig - men på bara sekunder gråter jag, håller krampaktigt i ratten, ser framför mig hur bilen rammar räcket och dyker ner i havet och jag ler, liksom maniskt. Och samtidigt så är jag ständigt borta, har ingen kontakt med mig själv eller med min omgivning. Tappar minnena i gräset, vet inte vad som är verkligt. Faller för hårt och för snabbt för män men är fucking unapproachable och tackar gud och gråter blod. Vill inte ha män men är alldeles för svag. Stressar över framtiden, tar mig ju ingenstans, orkar inte försöka. Fyllekommunist, orkar inte argumentera, drar mig undan, ljusskygg, men känner lukten. Är det psyket som klappar ihop eller är det bristsymptom? Fast jag vet ju precis vart gränserna går, ser så mycket mer än alla andra - och jag vet exakt vad jag gör fel och vad jag borde göra bättre men JAG KAN INTE. Och vill nog inte heller för jag vill inte att folk ska se mig som någonting jag inte är. Tiden är som sommaren och jag väntar på att landskapet ska glittra i samma färger som själen, ge mig november. Drottningen är alldeles för lik mig, nästan skrämmande hur vi agerar på precis samma sätt, reser raggen och kryper i askan. Blir du aldrig trött på vad du har blivit? Fast jag är snyggare nu, det vet jag, men det spelar ingen roll. Kanske har jag trappat tråden, kanske blev det här alldeles för osammanhängande, men jag vet inte, det här vad jag är just nu, kaotisk, förvirrad, frånvänd och det spelar ingen roll, allt är meningslöst.
 
 Jag hoppas ni har det fint i alla fall. Jag ska försöka bli lite bättre.



Rebecca

Åh vad jag känner mig igen i det här. Älskade du <3

2015-08-25 | 11:00:20

namn
spara?

e-post


blogg


har du lärt dig att stå vid ditt ord?